Bebeklerde Duyu-Motor Dönem

Doğumdan sonra, bebeğin iki yaşına kadar geçirdiği dönem aşağıdaki gibidir;

Başlıca Özellikler ve Gelişimsel Değişiklikler:

  • Bebek, duyuları ve eylemleri yoluyla (etrafta dolaşarak ve çevresini keşfederek) dünyayı öğrenir.
  • Duyusal-motor aşamasında, bir dizi bilişsel yetenek gelişir. Bunlar şunları içerir: nesne kalıcılığı; kendini tanıma; ertelenmiş taklit; ve temsili oyun.
  • Dünyayı zihinsel olarak temsil etme kapasitesi olan genel sembolik işlevin ortaya çıkışıyla ilgilidirler.
  • Yaklaşık 8. ayda bebek nesnelerin kalıcılığını ve onları göremese bile var olacaklarını anlayacak ve kaybolduklarında onları arayacaktır.

Bu aşamada bebek şimdiki zamanda yaşar. Henüz hafızasında saklanan dünyanın zihinsel bir resmine sahip değildir, bu nedenle nesne sürekliliği duygusuna sahip değildir.

Bir şeyi göremiyorsa, o yoktur. Bu nedenle, bir oyuncağı izlerken bir bebekten gizleyebilirsiniz, ancak nesne gözden kaybolduğunda onu aramayacaktır.

Bu aşamadaki ana başarı, nesne kalıcılığıdır – bir nesnenin gizlenmiş olsa bile hala var olduğunu bilmek. Nesnenin zihinsel bir temsilini (yani bir şemayı) oluşturma yeteneğini gerektirir.

Bu aşamanın sonuna doğru, çocukların oyunlarında bir nesneyi diğerinin yerine geçmek için kullanabileceklerini gösterdikleri genel simgesel işlev ortaya çıkmaya başlar. Dil, kelimelerin nesneleri ve duyguları temsil etmek için kullanılabileceğini fark ettikleri için ortaya çıkmaya başlar.

Benzer Yazılar

Menü