Hamilelikte Ortaya Çıkan Şikayetler

Diş eti kanaması

Dişlerinizi fırçalarken diş etlerinizin kanadığını fark ettiniz mi? Hamilelikte diş eti kanaması diş eti iltihabı olabilir. Hormonlar dişlerinizi plaklara karşı daha savunmasız hale getirerek sizi şişmiş, kanayan diş etleriyle baş başa bırakabilir. Hamileyken gülümsemenize ekstra özen göstermeniz gerekir.

  • Dişlerinizi günde iki kez, iki dakika fırçalayın.
  • Diş hekiminizden profesyonel bir temizlik yapmasını isteyin.
  • Şekerli ve asitli içeceklerden ve yiyeceklerden kaçının (özellikle yemek saatleri arasında).
  • Sigarayı bırakın.
  • Sabah bulantınız varsa, hasta olduktan sonra ağzınızı suyla çalkalayın. Dişlerinizi fırçalamadan önce bir saat bekleyin.
Bacak krampları

Bacağında ani ve keskin bir ağrıyla kaba bir şekilde uyanan şanssızlardan biriyseniz, gün boyunca bacaklarınızı, ayak bileklerinizi ve ayaklarınızı nazikçe çalıştırmayı deneyin ve bu durumun hareketinizi engelleyip engellemediğine bakın.

  • Ayak parmaklarınızı doğrultun ve ayağınızı 30 kez kuvvetlice yukarı ve aşağı esnetin. Diğer tarafta tekrarlayın.
  • Ayağınızı her ayağınızda sekiz kez daire oluşturacak şekilde döndürün.
Baygınlık hissi

Hafif baş dönmesi veya baygınlık mı hissediyorsunuz? Hamilelikte baygınlık hissetmenizin birkaç nedeni vardır; bunlar hormonal değişiklikler, düşük tansiyon olabilir, aşırı ısınabilir veya düşük demir seviyeniz olabilir. Yardımcı olacak bazı yararlı ipuçları:

  • Oturduktan veya yattıktan sonra yavaşça kalkın.
  • Baygınlık hissettiğiniz anda hemen bir koltuk bulun.
  • Sırt üstü yatarken baygınlık hissederseniz, bedeninizi yan çevirin.
  • Bol su için, susuz kalmayın.
Hazımsızlık ve mide ekşimesi

Hormonlar ve daha sonra hamilelik sırasında rahminizin midenize baskı yapması bazen sizi şişkin, gazlı, hasta veya kötü bir kalp yanması hissi ile bırakabilir.

  • Daha küçük öğünleri daha sık yemeyi deneyin.
  • Midenizin basıncını almak için yemek yerken dik oturun.
  • Yatmadan yaklaşık üç saat önce yemeyi bitirin.
  • Mide yandığında süt içmeyi deneyin (ve gece bir bardak el altında bulundurun).
  • Yatakta yastıklarla kendinizi destekleyin.
Şişmiş ayak bilekleri, eller ve ayaklar

Vücudunuz hamilelikte daha fazla su tutar, bu da vücudunuzun en alt kısımlarına doğru hareket ederek ayak bileklerinizi, ellerinizi ve ayaklarınızı şişirebilir. 

  • Uzun süre ayakta durmaktan kaçının.
  • Her gün yaklaşık bir saat boyunca ayaklarınızı kalbinizden daha yüksekte olacak şekilde kaldırın.
  • Biraz esneme yapın: Ayak parmaklarınızı aşağı doğru çevirin ve 30 kez yukarı doğru bırakın. Ardından ayak bileklerinizi sekiz kez daire içine alın. Her iki ayağınız için tekrarlayın.

Benzer Yazılar

Menü